ANNONS

Modestjärnan Nelly firar 10 år med kändissamarbete

Modestjärnan Nelly firar 10 år med kändissamarbete

CDON Groups modebutik Nelly.com firar i år 10 år som e-handlare. Sedan starten 2004 ska Nelly växt till att bli e-handelsplatsen med bäst koll på ungt nordiskt partymode enligt företaget själva. Nu firar de framgångarna med sin största kampanj någonsin.

ANNONS

Nelly skall idag finnas på 80 marknader med modeprodukter ifrån mer än 850 olika varumärken. Nätbutiken besöks av nära 350 000 besökare dagligen och på huvudkontoret i Borås arbetar idag 150 personer.

Nu firar denna modestjärna 10 år med ett kändissamarbete. I vad som sägs vara Nellys största kampanj någonsin har de lockat den amerikanska skådespelerskan och sångerskan Leighton Meester. Känd för sin medverkan i TV-serier som Gossip Girl, Law & Order och Entourage.

– Vi är väldigt glada för samarbetet med Leighton Meester. Nu tar vi steget ut på den internationella modescenen och välkomnar Nelly-tjejer över hela världen att uppleva vårt erbjudande, säger Magnus Månsson, vd för Nelly.com.

Leighton Meester ska inte heller ha varit sen att tacka jag till erbjudandet att fronta Nellys "Hollywoodkampanj".

– Jag tvekade aldrig på att tacka ja till samarbetet. Det bästa av allt är att jag själv fått välja alla kläder i kampanjen, så det är bara saker som jag känner mig bekväm med att bära, säger Leighton Meester.

Nelly skall numera ha över 2 miljoner kunder och dessa får alltså ta del av Leightons kollektion som lansera den 24 februari.

 

Källa: Press

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se