ANNONS

E-handlare tog hem priset som Årets marknadsförare

E-handlare tog hem priset som Årets marknadsförare

Växjöföretaget NordicFeel har utsetts till Årets marknadsförare av Kronobergs marknadsförening, KROM. E-handlaren har enligt juryn skapat stor kommunikation till små priser och har på kort tid gått från utmanare till marknadsledande.

ANNONS

NordicFeel.se, som säljer parfym och skönhetsprodukter på nätet, har vuxit snabbt de senaste åren och är idag en av Sveriges största parfymbutiker på nätet. Man är inte heller nybörjare när det gäller att vinna utmärkelser.

I slutet av förra året kammade man för tredje året i rad hem priset Årets e-handlare, i kategorin Skönhet och Hälsa i Pricerunners omröstning. Nu är det dags igen, igår utsågs företaget till Årets marknadsförare av Kronobergs marknadsförening med motiveringen:

”Att med två tomma händer skapa exceptionell framgång är småländskt så det förslår och doften av succé kunde anas tidigt. Vinnare av Årets Marknadsförare i Kronoberg 2013 har med ett nytänkande helhetskoncept skapat stor kommunikation till små priser. Starka varumärken i kombination med starka samarbetspartners har gett tillväxt så in i norden i en för juryn oväntad bransch. Stabilitet och kundnöjdhet har tagit årets marknadsförare från utmanare till marknadsledande och vår känsla är att framgångssagan kommer att fortsätta”

Mest attraktiva

NordicFeel ingår i e-handelsgruppen Nordic E-Commerce Group tillsammans med NordicInc, PetsOnline och nylanserade nätbutiken Kontoret.se.

NordicFeel skickade sin första produkt 2008 och omsatte runt 60 miljoner kronor 2011. En siffra som växt till cirka 150 miljoner kronor under 2013 och e-handlaren har idag över 450 000 kunder i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

2012 gav man även sin nätbutik ett ansiktslyft, något som kanske kan ha hjälpt snabbväxaren på vägen.

– Det är både glädjande och kul att vinna ett så fint pris i konkurrens med många andra duktiga nominerade företag. Vår ambition är att alltid vara det mest attraktiva företaget i skönhetsbranschen för våra kunder både vad gäller marknadskommunikation, pris, service och bemötande, säger Tobias Fransson, vd NordicFeel.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se