Filippa K kommer till våren lansera sin första egna nätbutik. Sverige blir först ut att ta del av Filippa K:s e-handelssatsning och nu söker företaget en "E-Commerce Manager" som skall ratta skeppet.
– Filippa K:s e-commerce manager förväntas leda, utveckla och driva försäljningen samt den fortsatta utvecklingen av bolagets e-handel inklusive e-commerce teamet som i nuläget består av kundtjänst, digital marketing och web content, skriver Filippa K i sin jobbannons.
Synergieffekter
Till tidningen Habit berättar företagets nya VD, Amelie Söderberg, att e-handel brukar lyfta alla försäljningskanaler.
– Det här är en del i vår utveckling. Generellt skapar e-handeln mer trafik till wholesale och retail. Ytterligare en kanal kommer att öka trafiken, spår Amelie Söderberg.
Filippa K omsatte runt 580 miljoner kronor 2012 men några finansiella mål med e-handeln kommuniceras inte. Webbutiken som skall dyka upp innan sommaren bör vara baserad på Magento eftersom kunskap om detta system är meriterande i deras annons.
E-handeln som gissningsvis redan är under utveckling ska enligt Filippa K vara modern och inspirerande och bjuda på den bästa kundupplevelsen och högsta kvalitet i alla avseenden. Hela sortimentet skall gå att köpa i den nya nätbutiken.
Â