Cheap Mondays kläder har funnits att köpa på nätet sedan tidigare. Fast då via andra återförsäljare och när man i augusti förra året smygsläppte en kollektion i en virtuell pop-up-butik.
I dag är det premiär för modemärkets egna nätbutik som ska se till att öka tillgängligheten och erbjuda ett komplett sortiment till kunderna. I samband med lanseringen släpps även Cheap Mondays första vårkollektion Pre-Spring 2014, både på nätet och i butik.
– Cheap Mondays Pre-Spring 2014 Collection, handlar om att sätta sitt avtryck. Estetiken är rå och hård, inspirerad av element i det urbana landskapet. Klassiska mönster som rutigt och leopard har sprayats eller fått flyta ut över plaggen för att skapa utsmetade, grafiska motiv, säger Ann-Sofie Back, kreativ chef på Cheap Monday.
18 europeiska marknader
Cheap Monday finns idag i fler än 35 länder och deras kläder säljs av mer än 2 000 återförsäljare, både på och utanför nätet. Än så länge har kädmärket egna fysiska butiker i London och Köpenhamn, men man väntas öppna även i Paris och Peking inom kort.
Utöver det har man Concession stores, en liten butiksyta, på Selfridges i Birmingham och Manchester samt shop-in-shops på ett antal andra ställen. Den nya nätbutiken kommer att vara tillgänglig på 18 europeiska marknader.
Källa: Habit