ANNONS

Nordic eCommerce Summit blir tvÄ konferenser 2014

Nordic eCommerce Summit blir tvÄ konferenser 2014

En av Sveriges populÀraste e-handelskonferenser, Nordic eCommerce Summit, expanderar. NÀsta Är utökar man med ytterligare en konferens i Malmö. HÀr kommer fokus att ligga pÄ internationellt, ny teknik och lanseringar.

ANNONS

2014 etablerar Nordic eCommerce Knowledge, ytterligare en e-handelskonferens. Utöver den som anordnas 20-21 maj i Stockholm pÄ Waterfront Congress Centre, kommer man Àven att bege sig till Malmö 5-6 november.

I Stockholm kommer man att satsa pÄ samma koncept som tidigare men i Malmö kommer det att bli annorlunda. DÀr kommer det att bli mer av en mÀssliknande konferens dÀr partners kan bygga mer spektakulÀra montrar för att demonstrera vad de gör.

NÄgot som kommer att göra det möjligt för besökare att klÀmma och kÀnna pÄ tekniken. Dessutom kommer det att anordnas mer nischade dagar bÄde före och efter konferensen i Malmö.

– Vi Ă€r fullkomligt överförtjusta i att fĂ„ detta pĂ„ plats. Vi ser verkligen fram emot att bygga tvĂ„ konferenser som fyller olika syften och som ger olika upplevelser, men som kompletterar varandra. Arbetet med att hitta rĂ€tt personer har pĂ„gĂ„tt i över ett Ă„r. Kontakter med utlĂ€ndska större leverantörer har försiggĂ„tt under flera mĂ„nader och responsen har varit över förvĂ€ntan. Vi kommer under hösten att presentera flera av leverantörerna, sĂ€ger Sarah Wittbom vd pĂ„ Nordic eCommerce Knowledge.

Ökat internationellt intresse

MÀssan och konferensen i Malmö kommer att vara större Àn den i Stockholm och att det blev just Malmö som fÄr stÄ som vÀrd föll ganska naturligt. Förutom lokaler som passar för ÀndamÄlet ligger staden geografiskt rÀtt för utlÀndska besökare med tanke pÄ nÀrheten till Europa och Kastrup.

Sarah Wittbom  sÀger ocksÄ att staden sett potentialen och har ett intresse av att bygga detta tillsammans.

– Vi har sett en ökning i förfrĂ„gningar frĂ„n utlĂ€ndska och svenska företag som vill visa sin teknik och vad som Ă€r möjligt i framtiden. Flera företag Ă€r europeiska teknikjĂ€ttar som tycker att den skandinaviska marknaden, med sĂ„ hög internetpenetration, Ă€r intressant. Vi har lĂ€nge velat bygga nĂ„got som visar tekniska funktioner för bĂ„de e-handel och fysiska butiker. Med en ny mĂ€ssliknande konferens och med de olika lokalerna vi tittat pĂ„ sĂ„ finns det fantastiska möjligheter att bygga en mĂ€ssa som Ă€r mer spektakulĂ€r. Vi Ă€r fantastiskt glada att detta Ă€ntligen blir av och att vi fĂ„r bygga en e-handelsbro ut i Europa, sĂ€ger Sarah Wittbom.

KĂ€lla: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se