Research and Market, som tar fram marknadsundersökningar, har tidigare publicerat en undersökning om BRIC-ländernas, dvs. Brasiliens, Rysslands, Indiens och Kinas, e-handel - BRIC B2C E-Commerce Report 2010.
Tmcnet.com rapporterar nu att Research and Market tagit fram ytterligare uppgifter i anslutning till den ursprungliga rapporten.
Där framgår bl.a. att Ryssland på sikt kommer att stå för 25 – 30 procent av den totala biljettförsäljningen på nätet.
Beträffande Kina förtäljer rapporten att landet hade 155 miljoner mobila internetanvändare och 320 miljoner bredbandsanvändare under 2009 års första hälft.
Därutöver framgår att Brasilien har lägst antal mobiltelefonanvändare av de fyra länderna, med sina 174 miljoner användare.
Indiens e-handel kommer att mattas av på grund av bredbandets genomslagskraft, trots att landets e-handel ökade med 30 procent mellan åren 2008 och 2009.