I början av augusti lanserade Hennes & Mauritz äntligen sin amerikanska e-handel efter att ha skjutit fram premiären vid ett antal tillfällen.
Och även om den varit efterlängtad av kedjans kunder i det stora landet i väst, så har satsningen inte imponerat på storbanken Credit Suisses analytiker.
De tror nämligen inte att satsningen kommer göra någon materiell skillnad på bolagets försäljning i USA. Anledningen är de villkor som H&M ger vid öppnandet av den nya e-handeln.
Bortsett från en inledande kampanj med fri frakt kommer en normal leverans att kosta 5,95 dollar med en leveranstid på 4 till 7 dagar. Det finns för tillfället inte heller någon möjlighet att hämta eller lämna varor i butik. Något som enligt analytikerna inte gör H&M till vare sig ett billigt eller smidigt alternativ givet att genomsnittskund handlar för 25-30 dollar.
Man säger också att H&M:s villkor skiljer sig en hel del från konkurrenterna Inditex och Asos. De båda erbjuder fri frakt och fria returer, samt leveranstider på 2-4 dagar. Inditex erbjuder även expressleveranser inom 1-2 dagar för 9,95 dollar.
Källa: DI