The Hunt fortsätter att dra till sig uppmärksamhet. Sedan tidigare har Ashton Kutcher, bland annat känd från serien Två och en halv män, investerat i sajten. Nu är det dags för nästa kändis, supermodellen och programledaren Tyra Banks som via sitt investmentbolag, Fierce Capital går in med en hemlig summa pengar i sajten.
– Jag skapade Fierce Capital för att det är oerhört viktigt för mig att stödja företag som ägs, leds och riktas mot kvinnor. Vi är entusiastiska över The Hunt, vår första investering inom modesegmentet, eftersom det verkligen suger att upptäcka ett plagg men inte kunna hitta och köpa det. The Hunt löser det problemet på ett roligt och innovativt sätt, säger Tyra Banks.
Kvinnor hjälper kvinnor
The Hunt hjälper konsumenter att hitta kläder som de hittat på sociala medier genom att lägga upp en bild. Sedan sköter The Hunt eller andra hjälpsamma besökare resten genom att leta reda på var man kan köpa plagget. En idé som tilltalar Tyra Banks även på ett personligt plan.
– Det jag älskar med The Hunt är att kvinnor hjälper andra kvinnor att hitta sin perfekta outfit, från huvud till tå. Jag är glad över att få vara en del av denna nya strategi för kollektiv detaljhandel och styling.
Källa: The Inquisitr