Så sent som i november förra året meddelade träningsbutiken Casall att det var dags att bli global, något som skulle ske med hjälp av en ny e-handelsplattform. Sedan dess har Casall, tillsammans med den digitala byrån Cloud Nine, arbetat med att förnya Casalls e-handel och nu har det blivit dags för premiär. Enligt ett pressmeddelande ska sajten “utgöra navet för Casalls varumärkesbyggande aktiviteter framöver”.
"Inspiration och försäljning går hand i hand"
Casalls nya e-handel, som lanseras på sju marknader samtidigt, uppges vara fullt responsiv och ska dessutom komma med ett antal specialdesignade funktioner, som till exempel ett nytt sätt att presentera bilder.
- Utgångspunkten har varit att inspiration och försäljning går hand i hand, något som nu genomsyrar hela den nya e-handeln, konstaterar träningsföretaget.
Casalls VD Jan Lööf tycker enligt pressmeddelandet att samarbetet med Cloud Nine har varit bra hittills, och att de två bolagen därför ska fortsätta sitt utvecklingssamarbete.
- Vi kommer att fortsätta att bygga vår digitala närvaro som en viktig del av vår consumer lifecycle, säger han.
Ehandel.se har sökt Casalls presstjänst för mer information om den nya e-handeln.
UPPDATERING: Det stod tidigare i artikeln att Casall lanserade en ny e-handel i november förra året. Korrekt är att Casall tillsammans med sin leverantör har arbetat med projektet sedan dess.