ANNONS

Schibsted TillvÀxtmedier tar klivet in i vÄrdsektorn

Schibsted TillvÀxtmedier tar klivet in i vÄrdsektorn

Schibsted TillvÀxtmedier gör sin första investering inom vÄrden nÀr man nu köper in sig i BokavÄrd.se. En tjÀnst som vill göra det enklare att jÀmföra och boka vÄrdbehandlingar över nÀtet.

ANNONS

Tidigare i Är lanserades sajten BokavÄrd.se med förhoppningen att göra det sÄ smidigt som möjligt att jÀmföra och boka vÄrdbehandlingar pÄ nÀtet.

MÄlet Àr att göra det lika naturligt att fixa en tid hos lÀkaren som att boka ett hotell pÄ nÀtet. Riktigt sÄ lÄngt har man inte kommit Ànnu men med hjÀlp av Schibsted hoppas man nu kunna ta det hela ett steg lÀngre.

– Idag görs endast tvĂ„ procent av vĂ„rdbokningarna online. BokavĂ„rd.ses lösning förenklar för patienter att snabbt kunna boka tid och klinikerna fĂ„r en smidigare hantering av bokningar, sĂ€ger Mats Eriksson, VD för Schibsted TillvĂ€xtmedier.

Investerat pÄ nÀtet i tio Är

Schibsted har investerat i entreprenörsdrivna Internetbolag de senaste tio Ären, men den hÀr investeringen blir den första inom vÄrdsektorn.

– Vi ser fram emot att tillsammans med BokavĂ„rd.se:s Amir Mofidi och Dimitrij Hallengren förbĂ€ttra hur vi svenskar hittar de bĂ€sta vĂ„rdgivarna pĂ„ snabbast och enklast möjliga sĂ€tt, sĂ€ger Mats Eriksson.

Grundarna Amir Mofidi och Dimitrij Hallengren kom pÄ idén nÀr de sjÀlva blev frustrerade över att stÀndigt hamna i lÄnga telefonköer nÀr de behövde boka vÄrd.

– Det började med att jag sjĂ€lv tyckte att det var svĂ„rt och tidskrĂ€vande att fĂ„ tag pĂ„ tandlĂ€kare, sĂ€ger Amir Mofidi, grundare av BokavĂ„rd.se.

KĂ€lla: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se