Häromdagen kunde vi berätta att flertalet e-handlare hade prisats under galan Retail Awards, som gick av stapeln i måndags kväll.
LÄS ÄVEN: E-handlarna tog hem festen på gala för handelns toppar
Men det är förstås inte bara de svenska e-handlarna som har gjort bra ifrån sig under det senaste året. Och i går var det danskarnas tur att ta emot priser på branschorganisationen FDIH:s gala, som går under namnet E-handelsprisen.
Matbutik tog hem två toppriser
Nätmataktören Nemlig.com tog hem "Guldprisen", som delas ut till den e-handel som en jury anser har gjort det allra bästa jobbet under året som gått. Det innebar att kvällen blev en riktig fullträff för Nemlig, som också tog hem priset Årets bästa B2C-verksamhet i klassen för företag som har en omsättning på över 50 miljoner danska kronor.
Årets nya e-handel gick till uppstickaren Too Good To Go, som har som affärsidé att minska matsvinnet. Samtidigt fick Daniel Johannesen och e-handeln Watery.dk priset "Året E-ner", som är ett specialpris som delas ut till ett företag som på något sätt har gjort ett extra avtryck i branschen.
Vuxenbutik prisades för export
Vuxenbutiken Sinful var nominerad till priset Bästa exportcase, och under gårdagen stod det klart att företaget höll för trycket och därmed fick ta med sig priset hem. Priset för bästa prenumerationslösning gick till Barberklingen.
LÄS ÄVEN: Internationell succé för vuxenbutik - kan få exportpris
På FDIH:s sajt delges mer information om priserna och vinnarna.