Tradera och Stadium meddelar att de inleder ett samarbete. Det innebär att Stadium kommer att komplettera sin befintliga e-handel med försäljning via Tradera. Totalt rör det sig om cirka 6 000 sportartiklar som inom kort kommer att finnas tillgängliga även på Tradera.
– Tradera är en etablerad handelsplats med en bred målgrupp och många besökare, därför känns det helt rätt att vårt sortiment nu också finns tillgängligt på Tradera säger Lars-Johan Strand, Marknadschef på Stadium.
Hög efterfrågan på produkter
Tradera har gjort en omfattande satsning på samarbeten med olika företag, och under de senaste två åren har allt fler e-handlare valt att använda Tradera som en kompletterande säljkanal. Under hösten 2012 började bland annat Ginza, Macoteket och Hemtex att erbjuda större delen av sina sortiment via Tradera
Samarbetet med Stadium är ytterligare ett steg i den satsningen. Och just sport- och fritidsbranschen växer starkt inom näthandeln, något som blev ganska tydligt i senaste E-barometern. Under 2012 kunde branschen stoltsera med en tillväxt på 27 procent jämfört med föregående år
– Det märks att efterfrågan på den här typen av produkter är hög. Därför känns särskilt kul att kunna erbjuda Stadiums sortiment även via Tradera, säger Traderas vd Gustav Gyllenhammar.
Källa: Press