Sedan starten 1979 har det numera klassiska Göteborgsmärket Acqua Limone satsat på att ta fram och sälja trikåplagg som är tänkta att hålla i många år framöver. Företaget har haft en ambition att “slow down fashion”, och tycker precis som branschkollegan Asket att kvalitet och hållbarhet ska gå före snabba trender och hastiga kollektioner.
LÄS ÄVEN: Asket skippar "made in" - startar ny branschstandard
Acqua Limone har fram tills ganska nyligen i första hand sålt sina kläder via fysiska återförsäljare. På senare tid har kläderna dock gått att e-handla via e-handelssajter som Nelly och NA-KD, och nu väljer företaget att göra en större satsning på sin egen e-handel, acqualimone.com. Den har öppet för beställningar från hela världen, men levererar till lägre priser innanför Sveriges gränser.
"Är redan mycket nöjda"
I samband med att Acqua Limone satsar mer på sin egen e-handel väljer företaget bakom märket, Sour Industry AB, att även outsourca sin lagerverksamhet. Valet föll på OnePartnerGroup Logistics, som under det senaste året har riktat in sig på just e-handlare.
LÄS ÄVEN: Uppstickaren OnePartnerGroup köper upp logistikföretag
- Vi valde OnePartnerGroup som vår logistikpartner då de presenterade det bästa erbjudandet bland dem vi kontaktade. Prismässigt, läget, ordning och reda och deras bemötande var avgörande. Vi är redan mycket nöjda och ser fram emot ett gott samarbete, säger Ilse Stålblad, grundare av Sour Industry, i ett pressmeddelande.
Och av allt att döma är den positiva inställningen ömsesidig mellan de två Göteborgsföretagen.
- Acqua Limone är ett företagsnamn som de flesta har en relation till. Vi är mycket glada över att få förtroendet att sköta lagerhållning, hantering och distribution för ett av Sveriges mest välrenommerade klädmärken, säger Björn Häger, vd för OnePartnerGroup Logistics Väst.