Efter Kickstarter-succén med en intelligent tröja så väljer nu e-handelsföretaget Grand Frank att storsatsa på just nya plagg. Företaget meddelar nämligen att man kommer att gå ifrån att bara ha två större kollektioner om året.
LÄS ÄVEN: Grand Frank crowdfundade ihop 300 000 på ett dygn
"Ständigt förnya oss själva"
Istället ska Grand Frank nu öka tempot rejält och e-handlaren meddelar att man kommer att släppa en ny kollektion varje månad.
- Vi har valt att släppa en mindre kollektion varje månad, snarare än två större årligen. Dels för att möta den stora efterfrågan på nya produkter men även för att ständigt förnya oss själva och inte bli bekväma, säger Erik Bergström, grundare och vd på Grand Frank, i ett pressmeddelande.
I samband med det nya kollektions-tempot meddelar Grand Frank att man även kommer att förnya sitt fokus i de Skandinaviska länderna.
- Vi har under en längre tid haft ett starkt fäste i länder som USA och England men kommer under de kommande åren skala upp vårt varumärke även i de skandinaviska länderna, säger Erik Bergström.