ANNONS

EC-GO påskökade med 200 procent: "Riktigt kul!"

EC-GO påskökade med 200 procent: "Riktigt kul!"
Julia Semb och Isabelle Rosén fick en glad påsk

Sålde 1 400 påskägg i olika storlekar.

ANNONS

Påsken är över, och med den en riktig dipp för de flesta e-handlare. Men det finns ett gäng handlare som istället har högsäsong under påsken - nämligen dem som säljer godis.

Ägg för upp till 2 200 kronor

Enligt bland andra Svensk Handel ökar godisförsäljningen något enormt under just påsken, och vi har tidigare berättat att både Mat.se och Mathem.se lyckades få till försäljningssuccéer, trots att kunderna inte kunde plocka sitt lösviktsgodis själva.

LÄS ÄVEN: E-handlarnas godisutmaning: "Hade varit fräckt med en robot"

En annan e-handelsaktör som kan räkna hem en lyckosam påsk är EC-GO, som har som affärsidé att sälja godis, som bland annat ska vara ekologiskt. Företaget sålde under påsken 1 400 påskägg fyllda med godsaker till ett värde av mellan 110 och 2 200 kronor. Enligt ett nyhetsutskick från EC-GO innebär detta att företaget ökade sin omsättning med 200 procent under påsken.

- Riktigt kul! skriver grundaren och vd:n Julia Semb i ett mejl till Ehandel.se.

"En produkt som ligger rätt i tiden"

EC-GO började som en prenumerationstjänst för privatpersoner, men började under hösten 2016 även att sälja till företag. Och B2B-satsningen verkar ha gett effekt inte minst bland företagskunderna.

LÄS ÄVEN: Flygande start för EC-GO:s B2B-satsning

I sittnyhetsutskick räknar EC-GO upp IKEA, Grant Thornton och Tre bland de kunder som beställde hem påskägg i år.

- Det har varit fantastiskt roligt att se hur många som har efterlängtat ett mer modernt påskägg. EC-GO’s påskägg bevisar att vi har en produkt som ligger helt rätt i tiden med vad både konsument & företag efterfrågar. Alltså ett hållbart alternativ till mat och dryck, säger Isabelle Rosén, försäljningsansvarig på EC-GO i en kommentar från företaget.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se