ANNONS

Nytt avtal ger e-handlare en miljon potentiella kunder

Nytt avtal ger e-handlare en miljon potentiella kunder
Jorge Castro är redo med fälgar till studenterna

Hoppas på bilköp efter examen.

ANNONS

Som företagare kan man förstås inte luta sig tillbaka, utan det gäller att ta vara på alla chanser att nå ut till nya och befintliga kunder. Ibland kan det även vara smart att rikta in sig på en helt ny målgrupp, vilket e-handelsföretaget ABS Wheels har tagit fasta på.

"Lär behöva hjul eller fälgar"

Företaget har nämligen inlett ett samarbete med Mecenat AB, som förmedlar rabatter till studenter. Från och med i dag finns ABS Wheels med på Mecenat Alumnis hemsida, som riktar sig till studenter som nyss blivit klara med sina utbildningar. På sajten får de tillgång till rabatter i tre år efter att de blev klara med sina studier.

- Det är ett positivt och glädjande samarbete som vi verkligen kommer att lägga extra krut på. De som nyligen tagit examen är oftast på jakt efter ett nytt jobb och i samband med det kanske en ny bil? Till bilen lär de behöva nya hjul eller fälgar, säger ABS Wheels marknadschef Jorge Castro i ett pressmeddelande.

"10 procent av befolkningen"

Mecenatkortet ges ut till alla studerande i Sverige, från gymnasieskolans första år till det sista året på högskola eller universitet. Enligt Jorge Castro är den potentiella målgruppen som ABS Wheels kan nå med det nya samarbetet, omkring en miljon människor.

- För oss är det en perfekt chans att nå ut till en ny målgrupp vi annars aldrig hade lyckats locka, vi snackar ändå om cirka 10 procent av Sveriges befolkning, avslutar han.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se