Många minns nog artisten Méndez från början av 2000-talet. 2002 peakade karriären när han slutade som tvåa i Melodifestivalen med bidraget “Adrenaline”.
Comeback efter 15 år
15 år senare är han på väg tillbaka in på scenen igen - och i samma veva blir han frontfigur för e-handelsföretaget ABS Wheels, som säljer fälgar. De har nämligen inlett ett samarbete med Leopoldo Jorge Méndez Alcayaga, som artisten han egentligen heter. Tanken är att Méndez ska åka omkring i en bil och visa upp “framtidens gjutna aluminiumfälgar”.
- Det här är fantastiskt, vi är otroligt glada över att få samarbeta med en artist som Méndez. Han har en cool och inspirerande energi, säger ABS Wheels vd, Andie Lahdo, i ett pressmeddelande.
"En ny typ av marknadsföring"
Han får medhåll av sin marknadschef:
- Det här blir lärorikt och en ny typ av marknadsföring för oss. Det är första gången som vi samarbetar med en så här stor kändis. Han är ju både känd i både Sverige och Sydamerika, säger ABS Wheels marknadschef, Jorge Castro.
Under våren kommer vi alltså återigen att kunna se Mendez i Mellon, den här gången med bidraget Everyday. Sedan rullar det vidare och lagom till det är dags att skruva på sommardäcken i maj, så kommer han alltså att börja driva runt med e-handlarens fälgar runt navet.