Meddelandeappen Snapchat som värderas till 19 miljarder dollar sägs ha planer på att ge sig in i e-handelns värld. Det är Women's Wear Daily som rapporterar att det just nu arbetas på en hemlig produkt tillsammans med mediaföretaget Hearst.
Enligt källor ska det specialprojekt som utvecklas mellan företagen ha en e-handelsdel och man anställer folk med expertis inom mode.
Köpknappar finns snart i alla sociala nätverk men Snapchat, som är kända för sin meddelanden som försvinner inom 10 sekunder, har än så länge inte gett sig in på området. Deras affärsmodell gör det förmodligen också lite klurigare att introducera e-handel jämfört med andra nätverk.
Dags att börja tjäna pengar
Snapchat har varit något restriktiva med klassiska annonser men har partnerskap med flera mediabolag. Företag som kan leverera innehåll via en sektion kallad Discover i Snapchat, där man också kan bli serverad annonser.
Med en värdering på uppemot 19 miljarder dollar är det dock snart dags att börja tjäna pengar, vilket man inte gör idag. Det närmaste till hands verkar, för de flesta sociala nätverk och appar, vara e-handel i någon form.
Snapchat har tidigare investerat i shoppingappen Spring och man har även ingått partnerskap med betalföretaget Square.
Det spekuleras i att Discover är den plats där en eventuell e-handelsdel kommer ta plats och att Snapchat förstås tar en del av intäkterna, likt det man idag gör med annonserna som sina mediapartners levererar.