Nätsidan Reco som är mest känd för att samla in betyg om fysiska bolag gör nu en e-handelssatsning. Tillsammans med e-handelsprofilen Anton Johansson, som driver Headler och Ehandelspodden, ska man nu ta sig an företag som Trustpilot.
Det är alltså inte bara nyligen lanserade Storebadge som vill utmana den danska omdömessajten.
- Jag tror Reco bara skrapat på ytan av en väldigt stor och viktig marknad och ser fram emot att hjälpa till att göra de till en av världens ledande rekommendationsplattformar. Med starka ägare, ett duktigt och roligt team samt en väldigt bra produkt finns alla förutsättningar för att fortsätta växa, säger Anton Johansson, ny styrelsemedlem i Reco.
Reco e-handel heter företagets nya erbjudande speciellt anpassat för nätbutiker och redan idag säger man sig ha 40 e-handelskunder. Vilket kan jämföras med Trustpilots 245 enligt Ehandelsindex.
Företaget ska alltså ha en bra bas att bygga ifrån och man hoppas bli marknadsledande i Sverige.
- Vi är övertygade om att rekommendationer kommer vara del av alla transaktioner på nätet. Med vårt e-handelserbjudande tar vi nästa steg för att bli en naturlig del av transparenta och skickliga e-handlare, säger Tobias Basilius, VD och grundare av Reco.
Foto: Arvid Söderström