Chanel meddelade nyligen att man planerar en e-handelslansering i egen regi i slutet av 2016. Men det verkar som att man är otåliga att komma igång. Lyxvarumärket ska nämligen redan i nästa vecka slå upp portarna till en pop up-butik för att fira lanseringen av sin nya smyckeskollektion, Chanel Coco Crush.
Lanseringen sker den 15 april och butiken, som alltså är Chanels första onlinesatsning, kommer att vara öppen i tre veckor. Chanel gör det dock inte på egen hand utan i ett samarbete med den brittiska nätmodebutiken Net-a-Porter som byggt en egen butik till lyxvarumärket på sin sajt och kollektionen kommer att finnas tillgängligt exklusivt via Net-a-Porter.
Ett första steg
I slutet av mars blev det känt att Net-a-Porter och deras italienska motsvarighet Yooz ska slås samman i en stor satsning att skapa världens största lyxmodebutik. Samarbetet med Chanel kan ses som det första steget i den satsningen.
– Chanel är ett varumärke som vi beundrar och vi är oerhört hedrade och stolta över att samarbeta med dem i deras första e-handelsprojekt för fina smycken. Denna fantastiska kollektion förkroppsligar Chanels anda. Klassisk, modern och tidlös och kommer garanterat kommer att uppskattas av våra kunder, säger Net-a-Porters vd, Iison Loehnis.