ANNONS

Peak Performance gör det jobbigt att E-handla

Peak Performance gör det jobbigt att E-handla

Det viktigaste är inte målet, utan resan dit. Det är tanken när Peak Performance lanserar sin vår- och sommarkollektion med hjälp av virtuella pop up-butiker. På toppen av Totthummeln i Åre eller vid en alpsjö i Chamonix kan äventyrliga kunder välja bland utvalda plagg och njuta av soluppgången.

ANNONS

Pop up-butiker, både i den fysiska världen och den digitala är idag inget ovanligt. Men när det nu är dags för Pek Performance att lansera sin vår- och sommarkollektion tar klädmärket det hela ett steg längre.

I en ny kampanj passar nämligen Peak Performance på att öppna 14 mobila pop-up-butiker på lite mer svåråtkomliga ställen runt om i världen. Som till exempel på toppen av Totthummeln i Åre och vid en alpsjö i Chamonix.

Väl på plats får de äventyrliga kunderna dock lite lön för mödan och kan välja något av de plagg som finns i just den virtuella butiken där de befinner sig, helt utan kostnad. Utöver det har de som tar en Instagram-bild på sig själv vid någon av platserna möjligheten att vinna ett presentkort på upp till 1000 euro som kan användas på PeakPerformance.com.

Uppleva gryning och skymning

Men det är inte bara gratis kläder som ska locka kunderna, utan upplevelsen att ta sig dit och befinna sig på platsen. Ja det hela innebär ju faktiskt att du måste vara på plats fysiskt för att kunna e-handla. Som grädde på moset är butikerna dessutom endast öppna vid gryning och skymning, så kallat "magic hour".

– Magic hour är en fantastisk tidpunkt på dygnet som vi vill uppmuntra människor att uppleva fantastiska platser. Våra virtuella pop-up-butiker är en extra uppmuntran att uppleva gryning och skymning samt en brygga mellan det fysiska och digitala, säger Robin Salazar, online marknadschef på Peak Performance, i ett pressmeddelande.

Kampanjen pågår fram till den 19 april i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Österrike, Tyskland, Frankrike, Schweiz, Thailand, Japan och Förenade Arabemiraten.

Källa: Dagens Media

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se