Inet nådde under 2017 en omsättning på cirka 750 miljoner, och kunde i samma veva meddela att e-handeln nu står för en klar majoritet av företagets försäljning. I samband med det berättade företaget också om en utökad satsning på videoproduktion i egen regi.
LÄS ÄVEN: "Är väldigt nöjda med året"
Och det är tydligt att det är på den digitala sidan Inet kommer att fokusera framöver. Företaget höjer nämligen nu sin annonsbudget med 60 procent - och väljer samtidigt att sluta marknadsföra sig i traditionella medier.
- Målet är att komma närmare kunderna, ta starkare position som nationell e-handlare och samtidigt öka marknadsandelarna i Stockholmsområdet, skriver Inet i ett pressmeddelande.
Får feedback direkt på nätet
I år är Inets mål att växa med ytterligare tio procent, och det är e-handeln som ska se till att det målet uppnås.
- I vår bransch konsumerar allt fler på nätet eller direkt i mobilen eftersom det är enklast. Med digital marknadsföring når vi kunderna utifrån deras medievanor, vi kan också prata med dem och få direkt feedback, säger Johan Wahlberg, marknads- och försäljningschef på Inet, i en kommentar.
När Inet nu lägger alla sina annonspengar på digitala kanaler är det bland annat Facebook, Instagram, Adwords, e-post och Youtube som ska premieras.
LÄS ÄVEN: E-handlare ökar till 200 videor om året
Tripplar Facebook-budget
Bland annat ska Inet lägga tre gånger så mycket pengar på Facebook jämfört med 2017.
- Resultaten är direkta och tydliga, vi får både feedback och värdefulla data om kundernas önskemål. Vi sköter hela marknadsföringsprocessen in-house, från annonsproduktion till analys, just för att vara nära kunderna och snabbt kunna agera på ny information, motiverar Johan Wahlberg.
Inet har i dag ett marknadsföringsteam på åtta personer. Gängets nyaste medarbetare rekryterades så sent som strax före årsskiftet.