ANNONS

Omniföretag fick en miljon medlemmar på under ett år

Omniföretag fick en miljon medlemmar på under ett år
Den miljonte medlemmen gratulerades med blommor och presentkort

"Ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande både i butik och på nätet".

ANNONS

Att få återkommande kunder står nog högt upp på agendan hos de allra flesta företag, men det är förstås inte alla som lyckas. Ett av bolagen som dock verkar ha blivit populärt bland kunderna är Kjell & Company, som i dag berättar att företagets kundklubb har samlat över en miljon medlemmar på mindre än ett år.

- Den personliga servicen är en självklar del av vårt koncept. Som kund ska du alltid kunna komma till oss och få bra råd om teknik och tillbehör som får din vardag att bli bättre. Satsningen på medlemskapet är ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande både i butik och på nätet. Ett sätt att komma ännu närmare våra kunder, att förstå dem och deras behov ännu bättre, säger Joel Rönneman, försäljnings- och marknadschef på Kjell & Company, i ett pressmeddelande.

"Nu kan vi vara mer relevanta"

Klubben grundades i februari 2017 och har alltså sedan dess byggts på i stabil takt.

- Vi är glada och stolta över att vår satsning varit så framgångsrik. Men den stora vinnaren är ju alla våra kunder. Vi har en mycket bred målgrupp, med allt från teknikexperter som är superintresserade till människor som bara vill att tekniken i vardagen ska funka problemfritt. Nu kan vi vara ännu mer relevanta i vår kommunikation.

Har nått magisk gräns

Medlemskapet i klubben är enligt Kjell & Company “en del av ett långsiktigt, målmedvetet arbete för att sprida kunskap om teknik och erbjuda personlig service i alla kanaler”. De som är medlemmar får bland annat poäng på alla köp, fördelaktiga priser samt en digital plats där alla kvitton lagras.

- I förlängningen kommer kundklubben att leda till att vi får en ännu bättre precision i vårt arbete både när det gäller marknadsföring och produktsortiment. Vi har arbetat hårt på alla nivåer i företaget, från ledning till säljare, för att nå den magiska gränsen och nu är vi här, avslutar Joel Rönneman.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se