Redan 2015 kunde Pauline Grindvall, som driver den snabbväxande nätbutiken My Perfect Day berätta att hennes e-handel hade gått från hobbystadiet till miljonomsättning på bara två år. I slutet av 2016 stod det klart att företaget hade ökat med 100 procent till totalt sex miljoner kronor, och nu står det klart att 2017 inte direkt avvek från trenden.
- I år kommer vi att omsätta ungefär 10 miljoner kronor, säger Pauline Grindvall i en intervju som Dagens industri publicerade i slutet av december.
LÄS ÄVEN: My Perfect Day ökade med 100 procent - igen
"Har aldrig blivit bekväm"
My Perfect Day har i dag en lageryta på 350 kvadratmeter, och fyra anställda. Antalet medarbetare kommer dessutom att utökas nästa år.
- Jag tror att det har varit viktigt för företaget att jag aldrig har blivit bekväm och slagit mig till ro med att det rullar på. Tvärtom så kan jag ofta tänka att den här ordern kanske blir den sista. Det hade förstås varit skönt att våga landa lite mer i att det faktiskt går bra, men där är jag inte riktigt. Och kanske kommer det aldrig att hända.
För Di berättar Pauline Grindvall att hon har hållit fast vid sitt stilrena tema och att hon har haft stor nytta av Instagram i sin marknadsföring. Bolaget har vuxit helt organiskt.
Lanserar i Norge
Som nästa steg planerar My Perfect Day-grundaren att ta sitt företag utomlands. Bolaget har redan registrerat den norska domänen Myperfectday.no.
- Jag ser att vi har stora utvecklingsmöjligheter både i Sverige och på andra marknader. Norge är troligen nästa steg, det är en ganska omogen marknad när det gäller den här typen av produkter. Samtidigt är norrmännen lika oss när det gäller sådant som köpbeteende och internetanvändning.