Den renodlade hörlursbutiken Headler som vi skrivit om flertalet gånger tog emot nyheten ganska positivt får vi nog säga. Anton Johansson på Headler gav oss följande kommentar:
"Hurra! Äntligen tycker institutet som vi - att hörlurar är världens bästa julklapp. Skönt att tomten lämnar hårda klappar under granen i år. Eftersom hörlursmarknaden växt så enormt senaste åren, framförallt på grund av Spotify och smartphones, känns det också helt rätt. Hörlurar är verkligen en pryl i tiden.
Känns väldigt härligt att vi så sent som i fredags lanserade vår nya sajt, med såväl fler modeller som en helt ny design. Vi har fått mycket beröm för nya sajten och den har redan inneburit ökad försäljning, så nu hoppas vi förstås på en julförsäljning utan dess like när årets julklapp är hörlurar."
Headler gjorde som sagt en rejäl ansiktslyftning av sin nätbutik för bara några dagar sedan. De kallar den Headler 2.0 och ni kan läsa om deras tankar bakom den här. Hörlursbutiken bör alltså vara redo för anstormningen till årets julklapp.
Headler.se har fått en rejäl ansiktslyftning
Årets julklapp behöver dock inte bli årets mest populära julklapp utan det handlar, enligt HUI, om en present som ligger rätt i tiden. Kriterierna är följande:
- Produkten skall vara en nyhet eller ha fått ett nyväckt intresse under året.
- Produkten skall representera den tid vi lever i.
- Produkten skall svara för ett högt försäljningsvärde eller säljas i ett stort antal enheter.
HUI ger följande kommentar till årets val av julklapp:
− Hörlurarna fyller inte bara en funktion utan blir allt oftare en del i, och en symbol för, en livsstil, säger Lena Larsson, VD på HUI Research. Lyssna verkar vara det nya läsa och aldrig förr har hörlurarna använts i samma utsträckning eller varit så populära som nu.
HUI menar på att hörlurarna är en symbol för den mobila och uppkopplade trenden som vi just nu befinner oss i. Spotify är förmodligen ledstjärnan i denna utveckling precis som Anton nämner. Vi gratulerar helt enkelt Headler till årets julklapp.
Källa: HUI