– Vi har ett ansvar mot tittarna att inte visa allt för skrämmande material i reklambreaket, säger Michael Grimborg, försäljningsdirektör på TV4.
Något man på NetOnNet har full förståelse för.
– Redan inramningen med jättelika lagerhyllor fyllda med hemelektronik, hårda betonggolv och korrugerade plåtväggar långt ute i ingenstans är ju ganska ruggig. Att starka upplevelser kommer direkt från lagerhyllan är inget nytt men det här blev kanske lite värre än vi tänkt, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på NetOnNet.
Ett kul PR-trick?
Nu blir det så att det endast kommer att visas en nerkortad och kraftigt censurerad version av filmen på TV4. Man kan däremot se filmen ocensurerad och i sin helhet på NetOnNets hemsida där filmen fått en åldersgräns på 18 år och försetts med tydliga varningstexter.
– Vi har ju många småbarnsföräldrar, både som anställda och kunder på NetOnNet, och kände efter mycket övervägande att det är bäst att visa filmen på det här sättet, säger Jonas Järrenfors.
Det hela känns lite som ett PR-knep men i vår mening ett ganska kul sådant. Ni kan själva kika på reklamfilmen nedan eller se den på lagerrysaren.se
Källa: Press