Det senaste året ska allt fler företag börjat använda Tradera som en alternativ försäljningskanal, något som lett till ett ökat utbud av nya produkter på sajten. Samarbetet med MSN gör det möjligt för Tradera att marknadsföra sin satsning på ett ökat utbud av nya produkter från olika företag som säljer via deras sajt.
– Samarbetet med MSN innebär en ny marknadsförings- och försäljningskanal för oss där vi når nya användare utanför Tradera. MSN Shopping ger oss möjligheten att visa upp vårt nya utbud av nya produkter från olika företagsäljare på ett relevant och inspirerande sätt, säger Christina Kilström, marknadschef på Tradera.
Ökad konkurrens inom merförsäljning
Tillsammans med MSN kommer Tradera också att jobba med olika kampanjer och redaktionellt material för att lyfta fram utbudet i MSN Shopping.
– Vi ser att Tradera med sitt shoppingutbud på ett naturligt sätt kompletterar vårt befintliga utbud av tjänster och det känns riktigt kul att återigen ingå ett partnerskap med Tradera, säger Rickard Berthold, affärsutvecklingsansvarig på MSN.
Samarbetet kan nog hjälpa Tradera att öka sin exponering och det kanske kan behövas eftersom konkurrensen ökar bland merförsäljningskanaler som Blocket Shopping, som nyligen rekryterat ny chef för sin e-handelssatsning, och mindre men snabbrörliga kanaler liknande Fyndiq.
Källa: Press