Tjänsten Showmybuy skall med hjälp av att delningar av produkter, i sociala medier, locka in fler kunder i din nätbutik. Deras lösning är ett system där kunderna får en liten belöning (gratis frakt, en present, rabatt, bonuspoäng eller presentkort) då de rekommenderar produkten som de köpt på nätet till sina vänner i sociala nätverk som Facebook och Twitter.
Vi har även hört att detta kan utvecklas till att om X-antal vänner kommer till butiken och handlar inom ett antal dagar så får den som delat produkten en gåva eller rabatt.
Showmybuy ska redan ha locka till sig aktörer som Bubbleroom, Fyndiq, Halens mfl.
– Vi är väldigt glada att kunna erbjuda den här typen av tjänst, säger Mats Bengtsson, VD Showmybuy. Det går väldigt fort i den digitala världen. Nästa stora trend är ”social shopping”, det vill säga att man delar med sig av sin shoppingupplevelse i sociala medier, och där kan vi erbjuda ett konkurrenskraftigt verktyg som hjälper e-handlare att öka sina intäkter, och konsumenterna att tjäna på sin shopping.
Tjänsten lanserades som ett pilotprojekt den första januari i år. Nu ska den dock stödja alla olika typer av sociala nätverk och lanseras därmed till en bredare massa. Ni finner en demobutik här om ni vill se hur tjänsten fungerar.
Källa: Press