ANNONS

Oii! SMS-marknadsföring dubbelt så bra som mail

Oii! SMS-marknadsföring dubbelt så bra som mail

Nyhetsbrev via mail är förmodligen något som de flesta nätbutiker använder sig av för att marknadsföra nya kampanjer eller locka tillbaka gamla kunder. För att stå ut från bruset finns det de som använder nya knep, som marknadsföring via SMS.

ANNONS

Oii Design som säljer annorlunda barnkläder på nätet har man sett en kraftig tillväxt under 2012. En av anledningarna ska vara att de börjat med SMS-marknadsföring med hjälp av Jojka.

– Vi har sett cirka 100 procent bättre utslag i form av köpande kunder när vi gjort utskick via SMS jämfört med mail. Kanske beror det på att folk älskar sin mobil och att få SMS. Mobilen är mycket mer positivt laddad än datorn och att få SMS upplevs positivt, säger Pierre Chamat, vd för Oii Design.

Mindre konkurrens

Oii Design skickar ut mobila nyhetsbrev och info med erbjudanden till sina kunder. Och Pierre tror att man har en stor fördel jämfört med sina konkurrenter som oftast använder sig av traditionella mail.

– Eftersom de flesta gör nyhetsbrevsutskick och skickar ut info om erbjudanden via mail så har SMS mycket bättre effekt. Det är alltid en fördel att använda det format där konkurrensen är lägst.

Enligt Pierre märker man också tydligt när man haft en kampanj via SMS och det blir en del extra att packa.

– En annan fördel är att man kan aktivera folk som aldrig öppnar e-mail, de som gjort ett köp för ett halvår sen och glömt bort dig kommer in och handlar om du påminner dem via SMS.

Källa: Press

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se