Som e-handlare är det viktigt att hålla koll på sidans trafik, vad besökarna letar efter och vilka sökord som ger högst antal sidvisningar. Ett av de mest använda verktygen för detta är Google Analytics som tills för några dagar sedan bara fanns tillgängligt för webbläsaren. Men nu har man släppt en app som åtminstone ägare av en Android-telefon kan njuta av.
Eftersom det är en mobilapplikation och anpassad efter det så är den något mer begränsad än vad man är van vid ifrån webbläsarvarianten. Men Google kommer garanterat att bygga på appen efter hand.
Några av appens funktioner kan du läsa om nedan:
Real-Time: Se hur många besökare du har för tillfället och en lista över de sidor som för närvarande är populära.
Dashboard: Övervaka nyckeltal och den statistik som intresserar dig mest. Som standard ser du dina dagliga unika besökare och ditt ”Goal Conversion Rate”. Men du kan anpassa instrumentpanelen för att ändra vilka rapporter, nyckeltal eller segment som du ser.
Automatiska och Anpassade Varningar: Google Analytics upptäcker statistiska avvikelser i dina data och kan skicka dig en varning när något ovanligt händer. Se antingen automatiska varningar, eller anpassa dina inställningar för att skicka varningar baserat på dina egna riktmärken.
Enligt JiaJing Wang, Product Manager på Google, så funderar de starkt på att även släppa en app för iOS. Den nya Android-applikationen finner ni här.
Källa: google,
techcrunch