Samarbetet mellan leverantören Pulsen och Consortio Fashion Group är på fem år och ska öka fokus på kundservice och e-handel. Detta för koncernens varumärken som innefattar Halens, Cellbes och Bubbleroom. Freddy Sobin, tidigare VD för Halens, har följande kommentar:
— Valet av Pulsens Harmoney ger oss en språngbräda för att jobba vidare med förändring och modernisering och samtidigt påskynda koncernens skifte till e-handel, säger Freddy Sobin, vd och koncernchef för Consortio Fashion Group. Harmoney kommer att ersätta de tre olika affärssystemen som gruppen har idag, vilket ger bättre synergier och samordning samt en skalbarhet som öppnar för fortsatt expansion och tillväxt för koncernen.
Båda företagen befinner sig i distanshandelsstaden Borås vilket kan ha spelat in i affären:
— Vi valde Pulsen Harmoney för att det är ett bevisat försäljningsinriktat affärssystem för både postorder och e-handel, säger Freddy Sobin. Det är givetvis också bekvämt att ha en partner som är geografiskt nära, då vi båda har vår bas i Borås.
Övergången till Harmoney beräknas ta ett och ett halvt år och först ut står tydligen Bubbleroom. Det nya systemet skall förbättra ledtider mot kund och Pulsen säger sig vara bra på att hjälpa sina kunder bli framgånsrika både lokalt och internationellt.
Freddy Sobin har tidigare erkänt att renodlade e-handlare ofta är snäppet vassare än vad de själva är, på CFG, men detta kan alltså vara på väg att ändras. Freddy har även berättat hur det är dags för e-handelns tredje utvecklingsvåg vilket handlar om fokus på kunderna, något som detta nya system skall hjälpa dem med. Det ska bli intressant att se vad Pulsen kan göra för Bubbleroom framöver.
Källa: pulsen
Denna nyhet publicerades först i vårt nyhetsbrev Ehandelsnytt