Sedan e-handelsföretaget Pen Store grundades 2010 har de vuxit rejält. Förra året nådde de 25 miljoner - och mer ska det bli, är planen. Men för att nå dit behöver de hjälp att utöka marknadsföringen.
Lösningen har nu blivit att samarbeta med investerings- och marknadsföringsbolaget Aggregate Media, vars affärsidé är att investera i företags marknadsföring i utbyte mot att de får gå in som delägare.
Tillgång till 100 kanaler
Så även denna gång. Aggregate Media går in som nya delägare i Pen Store och ska nu ge företaget medieutrymme som sägs vara värt 10 miljoner kronor.
Avtalet som slutits mellan de båda parterna ger nu Pen Store rätt att få medieutrymme i runt 100 olika kanaler, ägda av de största svenska mediebolagen. I framtiden kommer vi alltså kanske kunna stöta på Pen Store i både tidningar, radio, TV, på nätet och via utomhusreklam.
Pen Stores VD Jacob Bergström är mycket nöjd med upplägget.
- Det är ett kanon-koncept för oss, det passar oss jättebra. Vi har redan idag ett bra utbud, så om man kastar lite bränsle på det i form av marknadsföring, så tror jag att vi kan gå väldigt långt, säger han till Ehandel.se.
Ska växa genom e-handeln
Aggregate Media har sedan tidigare stor erfarenhet av just e-handelsföretag, som utgör en stor del av deras samarbetspartners. Även detta är något som Pen Store tycker passar dem bra, då merparten av tillväxten väntas ske inom e-handeln.
- Vi har en ganska hög tilltro till de kommande åren. Vi ser att vi har en jättepotential för tillväxt, så för vår del handlar det mycket om vilken väg vi ska ta i e-handeln nu. Vi ser framför allt att det är där vi kommer att växa, säger Jacob Bergström.
LÄS ÄVEN: Pen Store i kampanj mot Trump: “En extrem situation”