ANNONS

Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up
Alexander Åström (Gigstr), Hannah Nordenström, Linus Kaasik och Emma Lundberg

Går från online till offline.

ANNONS

Från och med 3 juli till 31 september kommer e-handlaren Campadres varor kunna köpas i en fysisk butik. Linus Kaasik, medgrundare på startupföretaget Nordic Tech House, har tagit fram konceptet.

- Offline är bara ytterligare en kanal för den som driver handel och ger dig helt andra möjligheter att bygga varumärke, skapa relationer med kunder och även erbjuda dem en möjlighet att "hänga" med varumärket. Vilket du har svårare som plattform att lyckas med online, säger Linus, till Ehandel.se.

Enligt Hannah Nordenström och Emma Lundberg, som jobbar med Campadres marknadsföring online, är detta inte första gången som e-handeln kör med pop-up butiker. 

- Vi har kört pop-up outlets vid tre tillfällen tidigare med mycket bra resultat. Nu vill vi göra det lite annorlunda och erbjuda våra kunder en modern, spännande shoppingupplevelse ute i verkligheten som inte har ett klassiskt outlet-format. Det är fokus på innovation, inspiration och riktigt bra shopping, berättar de för Ehandel.se. 

Ökar trafiken online

Enligt Linus kan man som e-handelsaktör nyttja offline som en kanal för att öka trafiken online.

- Campadre som är en medlemssite är intresserade av att värva medlemmar för att driva handeln online, vilket vi kommer göra genom att jobba med smarta skärmar, berättar Linus och fortsätter:

- Vi kommer ha en "endless aisle"- lösning som kommer göra det möjligt för kunden att shoppa hela sortimentet, även det som inte finns i butiken.

Hannah Nordenström och Emma Lundberg på Campadre är positiva till konceptet med att ha en tillfällig fysik butik. 

- Eftersom vårt sortiment varierar stort beroende på våra leverantörers lager så är det enklare för oss att köra en pop-up under en begränsad tid. Det ger oss även möjlighet att utvärdera sortiment och placeringar i en fysisk retail om vi skulle vilja satsa på en permanent fysisk butik i framtiden. 

Flera samarbetspartners

Pop-up butiken är ett samarbete mellan Campadre, Nordic Tech House, bemanningsappen Gigstr och kassasystemet iZettle.

- Vi har länge pratat om att gränsen mellan att driva företag online och offline håller på att suddas ut. Vi är med på det här initiativet för att på ett kul sätt visa upp vad som kan hända där i gränslandet, säger Sara Arildsson, operativ chef på iZettle, i ett pressmeddelande.

Enligt projektledarna på Campadre kommer pop-up butiken också erbjuda olika sorters aktiviteter. Träningspass, spelningar och influencer-träffar är några aktiviteter som de nämner. 

Malin Johannesson