Hubsos framgångsrecept bygger på att knyta till sig kända profiler och så småningom lansera D2C-varumärken tillsammans med dem. Företaget har också utmärkt sig genom att köpa upp externa märken, som tidigare i veckan då man förvärvade en majoritet av Per Lei Sweden AB.
Det senaste året har Hubso även expanderat internationellt. I april i år signade företaget sin första internationella influencer, i form av ett samarbete med mode- och livsstilsprofilen Emelie Lindmark. Nu är det dags igen. Hubso meddelar att en andra internationell influencer nu är ombord. Den här gången handlar det om den amerikanska mode- och skönhetsprofilen Mara Teigen.
Mara, som är född och har sin bas i USA, är 27 år och har även anknytning till Skandinavien. Majoriteten av Maras engagemang finns i USA men hon har även stor närvaro i hela Europa, vilket gör henne mer internationell. Mara har cirka 900 000 följare på Instagram och har nyligen lanserat sin egen YouTube-kanal, berättar Hubso i ett pressmeddelande.
Företagets plan är att lansera ett varumärke inom accessoarer tillsammans med Mara Teigen under det första kvartalet 2022.
Hubso visar återigen att potentialen för sin affärsmodell är mycket hög där man framgångsrikt lyckas knyta framstående influencers och kreatörer till sin hub, för den fortsatta utvecklingen och lanseringen av autentiska D2C-varumärken.