Den svarta fredagen verkar i år ha varit riktigt lyckosam för många e-handlare. Igår kunde vi berätta om Sportamore, KitchenTime, Cykelkraft med flera, som alla slog sina tidigare rekord under fredagen som gick.
LĂ„S Ă„VEN:
Sportamore fick över 40 000 order under Black Friday
KitchenTime tredubblade under BF - ökade med 240 procent
Cykelkraft slog förra årets rekord innan klockan elva
Nu meddelar e-handelsföretaget Boozt att även de sällar sig till skaran. Med en försäljningsökning på 140 procent och inte färre än 25 000 nya kunder, har företaget minst sagt toppat rejält.
Fjärde rekordet på ett år
Rekordet är dessutom långt ifrån det enda som slagits på senare tid.
- Detta är fjärde gången vi slår vårt omsättningsrekord sedan Black Friday 2016, vilket visar att vi ser ett fortsatt stort intresse från kunder som efterfrågar prisvärda lyxvaror anpassade för den nordiska marknaden, säger Boozts vd Hermann Haraldsson i ett pressmeddelande.
En del av succén kan ha berott på att Boozt valde att tjuvstarta rean redan klockan åtta på torsdagskvällen - vilket ledde till att trafiken på sajten blev tio gånger så stor som den normalt är den tiden i veckan. Totalt ska 90 000 kunder ha handlat i butiken under kampanjen, och under torsdagen och fredagen ökade trafiken på sajten med hela 84 procent. Samtidigt ska antalet besök från nya kunder ha ökat med 54 procent, jämfört med samma tid under 2016.
- Vi är väldigt nöjda med försäljningen under Black Friday. Vi är lika nöjda med att vi lyckades leverera ordrar lagda under Black Friday till 20 000 av våra kunder redan på lördagen. Och idag, måndag, förväntar vi oss att kunna packa 90 000 order. Detta visar att snabb leverans är en naturlig del av vårt kunderbjudande, säger Hermann Haraldsson.
Företaget uppger dock att alla siffror är "oreviderad icke-finansiell information".