Herrmodeföretaget Care of Carl har lagt ett framgångsrikt år till handlingarna. Under verksamhetsåret 2016/2017, som för Care of Carls del tog slut den 30 april i år, innebar en omsättning på drygt 178 miljoner kronor, vilket är en ökning på 28 procent jämfört med året före.
"Ungefär som förväntat"
Samtidigt fortsätter e-handlaren att växa på resultatsidan, där årets resultat efter finansnetto landade på knappt 21,2 miljoner kronor. Siffran kan jämföras med de 18,7 miljoner företaget nådde upp till för perioden 2015/2016.
- Vi är väldigt nöjda med vår utveckling under det senaste året som också blivit ungefär som förväntat, kommenterar vd:n Henning Källqvist i ett mejl till Ehandel.se.
Vad beror ökningen på?
- Vi fortsätter att växa organiskt tillsammans med våra befintliga kunder. Vårt utbud har utökats, till exempel genom den senaste avdelningen ”Les Créateurs” som innehåller cirka tio nya varumärken, skriver Henning Källqvist, och fortsätter:
- Nya kunder har också hittat till oss på alla våra tre marknader, Sverige, Norge och Danmark och dessutom har våra befintliga kunder fortsatt att handla hos oss vilket vi är väldigt glada för.
Ny avdelning ger Care of Carl tio nya varumärken
Började med bakluckeleverans
Under hösten har Care of Carl hunnit med att uppdatera sin sajt med bland annat förbättrade produktbeskrivningar och enklare navigering, och företaget har också infört nya leveransmetoder. Henning Källqvist nämner till exempel samarbeten med Instabox och Best, och alldeles nyligen hoppade Care of Carl även på bakluckeleveranserna som PostNord genomför i samarbete med Volvo.
LÄS ÄVEN: Care of Carl nästa e-handlare att ta sig in i kundens bil
- Framöver kommer vi fortsätta att lägga allt fokus på förbättra vårt sortiment och köpupplevelse.
Hur mycket räknar ni med att omsätta i år?
- Vi fortsätter att växa, avslutar Henning Källqvist.