I morse kunde vi avslöja att Singles Day för första gången har gjort ett avtryck i datan hos svenska e-handlare. Sportamore hör till de aktörer som har kampanjat inför dagen i flera år, men i år är mycket riktigt det första då ansträngningarna har gett resultat på riktigt.
LÄS ÄVEN: Singles Day fick sitt stora genombrott i svensk e-handel
Dubblade jämfört med Singles Day 2016
Årets Singles Day innebar nämligen årets största handelsdag för Sportamore. När efterfrågan steg på framför allt jackor, kängor och löparskor slog helt enkelt e-handlaren nytt orderrekord för 2017.
- Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag, säger Joakim Friedman, marknadschef på Sportamore, i ett pressmeddelande.
Ehandel.se tog kontakt med Sportamore för att få mer specifika siffror om det nya Singles Day-rekordet, men e-handlaren väljer att hålla inne med detaljerna.
- Vi mer än fördubblade volymen från förra årets Singles Day, skriver Joakim Friedman till Ehandel.se.
Inför och under årets 11 november, då Singles Day gick av stapeln, lade Sportamore upp flera artiklar och aktiviteter om eventet på den egfna sajten och i sociala medier. Detta för att öka kundernas kännedom om dagen.
"Strävar efter att vara bäst på service"
Nu ser Sportamore fram emot årets stora handelsperiod, med "höjdpunkter som Black Friday och Cyber Monday".
- Vårt mål är alltid att få en kund till att säga att den älskar att handla på Sportamore. För att nå dit strävar vi efter att både vara snabbast och bäst på service, och under året har vi exempelvis automatiserat vårt lager och framgångsrikt flyttat fram positionerna runt flexibla hemleveranser för att även fortsatt kunna möta kundernas allt högre ställda förväntningar. Något vi tror kommer bli jätteviktigt när vi nu går in i årets mest intensiva period, säger Joakim Friedman.