ANNONS

Efter prissuccén - Lampan fick 2000 fler order under Q1

Efter prissuccén - Lampan fick 2000 fler order under Q1
Kim Borg, marknadschef pĂĄ Lampan.se

Ökade med över 1000 procent i Norge.

ANNONS

Nätbutiken Lampan.se har tidigare spridit ljus i tillvaron och bland annat prisats för sin e-handelssatsning och utsetts till Sveriges bästa hembelysningsbutik år 2014.

Nu meddelar företaget att deras lyckliga stjärna fortsätter att lysa starkt. Under första kvartalet i år fick företaget 2035 fler order än under samma period förra året. Detta motsvarar en tillväxt på hela 22 procent.

Stärkt varumärke gav 1000 procents tillväxt

Majoriteten av tillväxten har skett i Norge och Danmark. I Norge blev ökningen hela 1611 procent under Q1 och i Danmark ökade nätbutiken med 143 procent. Själva tror Lampan att nyckeln till framgångarna har varit att stärka varumärket.

- Försäljningsframgången baseras till stor del av vårt arbete med vår duktiga personal och att vi är mer aktiva i flera nya marknadsaktiviteter och även mycket mer aktiva i sociala medier”, säger Lampans marknadschef Kim Borg i ett pressmeddelande.

Ska sprida ljus över kvarglömda kundvagnar

Företaget kommer nu att satsa på att belysa de övergivna kundvagnarna, vilket enligt företaget själva är ett problem bland 60 procent av de svenska kunderna. Personliga påminnelsemejl är en av åtgärderna som nu införs för att komma tillrätta med problemet.

- Jag är övertygad om att detta kommer att ge ytterligare en bra ökning av vår försäljning, samtidigt som vi ger kunden en bra service, säger Kim Borg.

Lampan har ökat sin omsättning varje år sedan de startade 2011. Mellan varje årsskifte har ökningen rört sig mellan 170 och 215 procent. 2016 omsatte de närmare 40 miljoner svenska kronor.

Michell Grönlund