Under hela november månad ges konsumenterna möjligheten att rösta fram sina favorite-handlare till priset Årets Nätbutik. Bakom tävlingen står prisjämförelsesajten Prisjakt som arrangerar omröstningen för åttonde året i rad.
Ska någon lyckas slå Apotea?
Precis som tidigare år finns det ett antal kategorier man som e-handlare kan vinna, och den butik som får allra flest röster totalt sett, vinner förutom sin kategori även huvudpriset Årets Nätbutik. Förra året togs storvinsten hem av Apotea som då fick utmärkelsen för tredje året i rad.
- Jag läser våra omdömen som kommer in via Prisjakt varje dag och det är oerhört glädjande att våra kunder är så nöjda med vår tjänst. Det här är ett av de finaste priser vi kan få och det är extra roligt att vi även tilldelats pris för Årets Kundservice, sade Apoteas vd Pär Svärdson i samband med förra årets vinst.
Det som gör Prisjakts tävling lite annorlunda jämfört med andra aktörers, är att det i det här fallet inte finns några nominerade. Det är alltså fritt fram att rösta på vilken butik som helst.
Ska motverka nätmobbning
Precis som tidigare har Prisjakt valt ut en samarbetspartner till årets tävling. Valet föll på organisationen Friends, som arbetar för att motverka mobbning. För varje röst skänks en krona till Friends, och Prisjakt har dessutom lanserat möjligheten att bli månadsgivare till Friends på Prisjakts hemsida. Man kan alltså “handla vänskap till de som verkligen behöver det”, som Prisjakt uttrycker det.
- I år har vi verkligen hittat en partner som står för samma sak som vi gör – som brinner för att göra nätet till en schysstare plats för unga. Därför gör vi något mycket större i år. Förutom den summa pengar som röstningen i Årets nätbutik drar in hjälper vi även till att driva månadsgivare till Friends. Detta är ett projekt vi är otroligt stolta över, säger Prisjakts Sverigechef Carl Vult von Steyern i ett pressmeddelande.
Vilka e-handlare som tar hem priserna i Prisjakts omröstning kommer att presenteras i början av december.