ANNONS

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge

Svenska returtjänsten får över tusen nya användare i Norge
Haider Abdo, Grundare
Annika Falkuggla

Returer håller tydligen norrmännen vakna om natten.

ANNONS

Det går framåt för våra svenska returtjänster. Senast igår kunder vi berätta att Reclaimit gått omnikanal. I dag meddelar Returnado, som även de vill automatisera returer, att de fått en stor kund i Norge.

Returnado kommer via ett samarbete med e-handelsplattformen 24Nettbutikk att kunna nå 1 300 e-handlare med sin returtjänst.

- När vi träffade 24Nettbutikk så kändes valet av partner helt rätt. Vi har samsyn på hur returer bör hanteras och hur vi tillsammans kan skapa positiva värden för e-handlare och deras konsumenter, säger Haider Abdo, grundare och VD på Returnado.

Det nya samarbetet innebär att e-handlare anslutna till 24Nettbutikk kan använda Returnado utan något integrationsarbete eller uppstartsavgifter. Innan 2017 är till ända är ambitionen att alla e-handlare hos plattformen har Returnado förinstallerat i deras butiker.

Returer håller e-handlarna vakna

24Nettbutikk ska drifta e-handel åt varumärken som Starbucks och Birkenstock och sägs vara en av Norges största e-handelsplattformar.

- Hanteringen av returer är en av de stora utmaningarna som e-handelsbranschen ännu inte har löst på ett tillfredsställande sätt. Vi har i dialog med många av våra e-handlare fått bekräftat att detta är något som håller dem vakna om natten. Tillsammans med Returnados innovativa lösning kommer vi att kunna underlätta returerna för våra kunder och inte minst för våra kunders kunder, säger Fredrik Green, VD på 24Nettbutikk.

LÄS ÄVEN: Returnado vill automatisera returer och klagomål

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se