Det svenska framgångsrika klädmärket J. Lindeberg öppnar egen e-handel i både Nord- och Sydamerika under 2017.
Har dubblat nätförsäljningen två år i rad
Företaget har jobbat aktivt med att utveckla e-handeln sedan 2015, då de också dubblade nätförsäljningen. 2016 skedde samma sak igen och nu satsar företaget på en favorit i repris under 2018.
- Vår framgång har drivits av väl genomförda strategier som började med att vi gjorde om vår platform 2015. Att kontrollera vårt eget öde genom att driva e-handeln in-house, hyra en direktör specifikt inriktad på att få e-handeln att växa och att samarbeta med e-handelsleverantören BestRetail, har varit nyckeln till framgång, säger Jonas Andersson, chef för företagets USA-baserade avdelning, i ett pressmeddelande.
E-handel även i Kanada
Företaget finns dock redan sedan tidigare på den nordamerikanska kontinenten. Nyligen lanserades märkets e-handel nämligen i Kanada.
- Vi tror att dätr finns en jättestor potential att fånga upp på den kanadensiska marknaden och vi ser e-handeln som en katalysator. Vi ser fram emot att snabbt expandera in på de här nya marknaderna, säger företagets e-handelschef David Feinder om lanseringen.
J. Lindeberg grundades i Stockholm 1996 och finns idag i mer än 35 länder.