Media Markt följer nu efter Inet och lanserar supporttjänster i hemmet för sina kunder.
Precis som hos konkurrenten kommer tjänsterna att omfattas av RUT-avdraget och därmed bli betydligt billigare för kunder som är berättigade till detta bidrag än det annars hade blivit.
"RIT" kom i augusti
RUT för IT-tjänster - som i folkmun kommit att kallas RIT - blev verklighet tidigare i höst och har nu alltså börjat utnyttjats av de stora hemelektronikföretagen.
Enligt Media Markt är detta också något som märkts bland konsumenterna.
– De senaste månaderna har vi sett en försäljningsökning på över 50 procent av våra befintliga tjänster, vilket vi är fantastiskt nöjda med, säger Sarkan Rahim, kundrelationsansvarig på Media Markt, i ett pressmeddelande.
Tror kunderna blir nöjda
Han tror att kunderna nu kommer bli mycket nöjda med den nya tjänsten som levereras av TechBuddy på uppdrag av Media Markt.
TechBuddy håller med.
– Våra tekniker kan hjälpa Media Markts kunder med support, uppkoppling, felsökning, tips och råd, konfigurering, inställningar och mycket mer när det gäller hemelektronik. Innan besöket kommer teknikern ringa upp kunden för att ta reda på exakt vad kunden vill ha hjälp med och säkerställa att all utrustning och all teknik finns på plats för att kunden ska få ut maximalt av besöket. Vår målsättning är att kunden bara ska kunna luta sig tillbaka och njuta av fungerande hemelektronik, säger David Ovsepian, VD på TechBuddy AB.