I förra veckan gick Chiquelles VD Pouya Boland ut och kritiserade vad han menade var en urvattning av Black Friday. Enligt honom håller dagen på att tunnas ut eftersom många e-handlare bland annat lägger upp erbjudanden på äldre produkter.
Chiquelle valde dock själva att smygstarta med rean redan den 24:e, fast då genom att sänka priser på populära varor. Strategin verkar ha gett resultat för i dag kan Pouya Boland meddela att Black Friday-kampanjen som helhet innebar försäljning för två miljoner kronor.
Två beställningar i minuten
Enligt Pouya Boland kom var antalet order 3,5 gånger så många som under förra årets Black Friday, och nya beställningar trillade in ungefär två gånger i minuten.
- Vi slog alla rekord i Chiquelles fyraåriga historia med flest beställningar under en dag någonsin, skriver en nöjd Pouya Boland i ett mail till Ehandel.se.
Chiquelle valde under Black Friday att sälja flera av sina bästsäljande produkter samt nyinkomna produkter till upp emot 30 procents rabatt, vilket Pouya Boland menar är en av orsakerna till försäljningsrekordet. För året som helhet siktar Chiquelle på att nå 40 miljoner i omsättning.