Intäkter på mer än 1,2 miljoner per anställd i en stab på 500 personer. Så mycket kan Adyen skryta med att ha cashat in under 2016. Jämfört med de 331 miljoner euro som företaget inbringade under 2015, lyckades Adyen under förra året öka intäkterna med hela 99 procent.
- Många av världens största företag låter Adyen hantera deras transaktioner och tillväxten vi sett är ett tecken på att globala företag kräver bättre betalplattformar, säger Pieter van der Does, grundare och VD på Adyen i ett pressmeddelande.
"Handlare behöver fokusera på omnikanal"
Den senaste tiden ska företaget bland annat ha knutit till sig företag som WeWork, Symantec, Microsoft och Sephora i kundportföljen.
- Vi ser en ökad efterfrågan från handlare i Norden att hantera sina betalningar i en och samma plattform. För att inte hamna på efterkälken behöver handlare fokusera på omnikanal - som inte längre är en trend, utan en nödvändig faktor för att kunna erbjuda en integrerad och sömlös kundupplevelse, säger Jussi Lindberg, affärsutvecklingschef på Adyen i Europa.