ANNONS

Attlings nya e-handel ska locka fler kunder till butikerna

Attlings nya e-handel ska locka fler kunder till butikerna

Med en ny nätbutik på plats vill Efva Attling få fart på onlineförsäljningen samtidigt som gränsen mellan butik och nätet ska suddas ut.

ANNONS

I våras kunde Ehandel.se berätta att smyckesdesignern och konstnären Efva Attling planerade att lansera en ny e-handel. Smyckesföretaget har funnits på nätet sedan 2008 men det var först i slutet av 2011 som företaget lade ett större fokus på sin e-handel med en flaggskeppsbutik på nätet.

Nu ska man se till att få ytterligare fart på onlineförsäljningen och i förra veckan lanserades den nya webbshopen på Askås e-handelsplattform.

– Alla tekniska bitar av plattformsbytet har känts tryggt och bra. Nu kan vi jobba för att verkligen få vår e-handel att växa rejält, säger marknadschefen Petra Dranger Jendermyr.

B2B är en viktig del

Efva Attling har idag butiker i Stockholm, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Oslo samt New York, och förutom åtta egna konceptbutiker, har företaget fler än 200 återförsäljare i tio länder. Därför var det viktigt med en e-handelslösning som passade för både B2C och B2B.

– Vi har inte någon tanke på att e-handeln ska börja konkurrera med vår fysiska försäljning. Vi tror att vi både kan få till en stark utveckling online samtidigt som vår nya e-handel också ska locka fler att besöka butikerna, säger Petra Dranger Jendermyr.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se