ANNONS

Gents omnisatsar - öppnar parfymbar i köpcentrum

Gents omnisatsar - öppnar parfymbar i köpcentrum
Unikt parfymkoncept i Gents nya butik

Gents andra fysiska butik kommer med ett helt nytt koncept.

ANNONS

Även om Gents sedan tidigare har en fysisk butik i centrala Helsingborg har bolagets förra VD Jenny Rydhström tidigare ställt sig skeptisk till att kombinera e-handel med fysiska butiker, bland annat för att det är en stor investering och att det finns en risk för att man blir splittrad som företag. 

Men med den nye VD:n Fredrik Bengtsson i spetsen verkar synen på fysiska butiker ha förändrats något. Lagom till Fars dag och julhandeln får Helsingborgsbutiken nämligen sällskap av en butik på köpcentret Väla Centrum. Tanken är att kunderna inte bara ska få tillgång till produkter utan även få råd, inspiration och kunskap, en kombination som företaget menar blir extra framträdande i en fysisk butik.

- Kunderna kan interagera med Gents och vi stärker vårt varumärke. Genom mötet får vi enormt värdefull insikt om hur våra kunder använder produkterna, vilka behov de har och hur vi kan hjälpa dem. Det är kunskap som vi sedan tar med oss och försöker förmedla i Internetbutiken, säger Fredrik Bengtsson, och fortsätter:

- Fysiska butiker innebär en stor investering och mycket arbete, men det är tid och pengar som vi investerar i Gents varumärke. Vi är helt eniga om att det är rätt väg för oss och Välabutiken var faktiskt Jennys idé.

Skandinaviens första parfymbar 

Den nya butiken har fått namnet Gents Barber & Perfume Bar, och när den öppnar i början av november ska det vara med ett helt nytt koncept - nämligen Skandinaviens första parfymbar.

Butikens sortiment ska innehålla parfymer samt hår-, hud- och skäggvårdsprodukter från ett antal utvalda varumärken. Utöver parfymören finns en barberare på plats i butiken, som alltså också tjänar som en salong.

- Parfymbaren är ett nytt koncept och den blir helt unik i sitt slag. Nu får män uppleva ett bättre sätt att köpa parfym. I en lyxig barmiljö vägleder vår parfymör kunderna att finna deras egen personliga signaturdoft, säger Fredrik Bengtsson. 

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se