Sรถk
Stรคng denna sรถkruta.
ANNONS

Google bygger en bro mellan mobilen och desktop

Google bygger en bro mellan mobilen och desktop
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

E-handlare kan snart fรถlja kunderna vart รคn de gรฅr.

ANNONS

Det har varit pรฅ tapeten sedan flera รฅr tillbaka och Google har lanserat allt fler lรถsningar fรถr att fรถlja efter kunderna nรคr de rรถr sig i den digitala vรคrlden. Nu kommer dock det mรฅnga har vรคntat pรฅ. En riktig bro mellan den mobila vรคrlden och gammeldatorn.

I helgen avslรถjades det att annonsรถrer kommer att kunna fรถlja kunderna via remarketing oavsett vilka enheter de hoppar mellan. Den nya lรถsningen gรคller Google Display Network och DoubleClick Bid Manager och vi snackar fรถrstรฅs om de dรคr efterhรคngsna annonserna som dyker upp efter man till exempel besรถkt en e-handelssida.

Frรฅn pendlingen till kvรคllssurfet

Exakt hur den nya lรถsningen kommer att fungera delges inte รคnnu men den ska gรคlla anvรคndare som รคr inloggade pรฅ nรฅgon av Googles olika tjรคnster. Eftersom Google i princip vet allt om alla sรฅ รคr det nog inga svรฅrigheter fรถr sรถkjรคtten att idag fรถlja kunderna mellan olika enheter. Annonsรถrer ska fรฅ tillgรฅng till de nya remarketing-verktygen under de kommande mรฅnaderna.

- Lรฅt oss sรคga att du รคr en รฅterfรถrsรคljare och vill bygga en anpassad Halloween-kampanj. Med remarketing รถver flera enheter (cross-device) kan du nรฅ dina kunder med en "Det รคr nรคstan Halloween"-annons pรฅ deras telefon under morgonens pendling. Senare under dagen kan du fรถlja upp med ett tidsbegrรคnsat erbjudande om dekorationer och recept nรคr de surfar pรฅ sin platta dรคr hemma, fรถrklarar Google.

Tidigare har det krรคvts att den potentiella kunden besรถkt din sajt bรฅde viaย desktop och mobilen fรถr att kunna nรฅ dem pรฅ bรฅda deras enheter. Nu ska det alltsรฅ rรคcka med en interaktion fรถr att sedan kunna fรถlja efter kunden pรฅ flera olika enheter, sajter och appar.

Dela artikeln: