Kanadensiska Shopify med nära 300 000 butiker under sitt bälte, enligt egen utsago, har lanserat en e-handel.
Vi kunde i juni berätta att det mycket populära nyhetsbrevsverktyget MailChimp hade öppnat en strumpbutik. Tidigare har vi även fått se de svenska plattformarna Textalk och Kodmyran experimentera med egna nätbutiker.
Det är lite av en trend av e-handelsleverantörer att öppna en egen nätbutik. Syftet kan vara flera men det är förstås ett sätt att komma närmare sina kunder, det vill säga e-handlarna.
Videobloggar på vägen
Sedan juli månad i år har Shopify drivit en nätbutik kallad The Stock Room. Nätbutiken drivs av Jane Lee som Shopify rekryterade i början av året. Jane har själv drivit e-handel tidigare och ska nu se till att The Stock Room blir framgångsrik. Fast främst handlar det förstås om att marknadsföra Shopify.
Jane Lee videobloggar även om sitt dagliga arbete med The Stock Room. Nätbutiken säljer Shopify-merchandise men även produkter som e-handlare kan behöva som till exempel wellpapplådor.
Janes första videoblogg tar dock inte upp plattformen, produkter, teknik eller något i den stilen. Det första tipset vi får ta del av är tre kreativa sätt att äta sin ägg på. Den första tiden som e-handlare kan nämligen vara ganska mager och Jane meddelar att hon bara åt tonfisk och ägg under sina första fyra månader som e-handlare.
Senare inlägg tar dock upp saker som hur man tar billiga produktbilder och hur man faktiskt startar upp butiken.