I början av sommaren kunde vi berätta att möbeljätten Mios omsättning på nätet hade passerat 100 miljoner kronor under det senaste verksamhetsåret, vilket var en ökning på över hundra procent jämfört med året innan. Samtidigt ökade trafiken med över trettio procent under samma period.
- Webben är en oerhört viktig del i vår tillväxtstrategi för att finnas där kunderna vill och möta dem på deras villkor, sade Linda Jasniskij Molin, kommunikatör på Mio i juni.
"Spännande arbeta med utvecklingsfrågor"
När företaget nu tar nästa steg mot fortsatt tillväxt blir det med Susanne Ehnbåge, koncernchef på NetOnNet, som ny styrelsemedlem. Dessutom tar den tidigare styrelsemedlemmen Boris Lennerhov, känd från TV-programmet "Ullared" nu över styrelsens ordförandepost.
- Jag gläds över uppdraget och tycker det är spännande att få arbeta med långsiktiga utvecklingsfrågor hos en aktör som är på så stark frammarsch inom sin bransch, säger han om sin nya roll.
Mio planerar att öppna sex nya möbelvaruhus under verksamhetsåret 2016-2017.