Klädkedjan Best of Brands, som sedan 2011 även bedriver e-handel, ser nu över sin logistikkedja. Efter att i september anställt en ny vd är det nu dags för ett nytt lager.
"Vi säkerställer en trygg framtid"
Det handlar dock inte om ett nytt lager i egen regi utan istället har Best of Brands valt att lägga ut hela logistiken på tredje part.
- Lagerhantering är inte en del av vår kärnverksamhet och därför har vi tagit ett strategiskt beslut att lägga ut all lagerverksamhet på en logistikpartner. Logistik är en av de största och viktigaste frågorna för handeln idag och framtiden. Med detta beslut så säkerställer vi en trygg framtid, säger Andreas Giambanco, vd på Best of Brands, i ett pressmeddelande.
"Returlogistik, fotostudio och kundtjänst"
Företaget som har fått äran att hantera Best of Brands lager heter OnePartnerGroup Logistics. De ska nu agera centrallager för Best of Brands butiker samt deras e-handel. De kommer även att sköta all transport och distribution. Samarbetet ska minska kostnaderna för Best of Brands samtidigt som det förväntas skapa en snabbare logistikkedja.
- Förutom en logistiklösning så erbjuder vi ett helhetskoncept som är väl anpassat till Best of Brands behov. Till exempel via en effektiv returlogistik, fotostudio och kundtjänst. Vidare har kunden möjlighet att arbeta med gruppens reklambyrå för utveckling av webbshop, sökmotoroptimering och marknadsföring, säger Johan Lindahl, vd på OnePartnerGroup Logistics.
Det nya centrallagret kommer att hamna i Nässjö och affären beräknas vara värd runt 60 miljoner kronor.